ÚJÉVI FOGADALMAK - HOGY KEZDJ NEKI, HOGY VIDD VÉGHEZ :)

cikk_14.png

Közeledünk az év végéhez, jó lesz már az a kis karácsonyi szünet megpihenni, átgondolni, töltekezni (nem költekezni). Egy saját kis évértékelő mindenkinél aktuális - számba vehetjük, mi ment jól a 2020-as év elfuseráltsága ellenére. Számba vehetjük azt is, mi mehetne még jobban, mit szeretnénk igazán. Mert az új évkezdéssel itt lesz a tökéletes alkalom, hogy elköteleződjünk egy cél mellett!! Egy újévi fogadalom nagyon tud energizálni - csak bírjuk véghezvinni és nem elvérezni...

Az újévi fogadalmak nem mindig működnek. De a hiba legtöbbször ott van, hogy olyan fogadalmat tűzünk ki magunk elé, ami nem eléggé fontos, hogy tegyünk érte. Végre mindenki őszintén tisztázhatja magával, hogy miért akar holnaptól egészségesebben táplálkozni (mert magas lett a koleszterinszintje 35 évesen), miért akar megtanulni németül (hogy jobb fizut alkudhasson ki), vagy épp miért akar sportosabb lenni (mert úgy könnyebb becsajozni). Olyan cél mellett tudunk elköteleződni hosszú távon, amiben hiszünk és kellően fontos. Agyunk hajlamos lebeszélni minket a célkitűzésről - jönnek az ellenérvek, hogy miért is hagyjuk a francba az egészet, és gyakran a lustaság győzedelmeskedik...

Nekem 3 dolog segít abban, hogy a céljaimat véghez vigyem:

1) Mindig megígérem valakinek, hogy végigviszem a célom, ha kitaláltam, mi legyen az. Általában a barátaimnak mondom el, miben sántikálok, ez növeli az elköteleződésemet. Kockázatosnak hangzik, de elszámoltathatóvá tesz, és ezért közelebb hozza a sikert. Ez a blog is úgy született, hogy eleget meséltem a tervemről húgomnak és imádott kollégáimnak, akik aztán emlékeztettek rá, hogy ideje elkezdeni végre :) Szeretem magam körül a motivált embereket - ez engem is bemotivál!! A pszichés higiéné fenntartása azt is jelenti, hogy az érzelmi környezetszennyezők, folyton picsogók társaságát mellőzzöm, ha lehet :)

2) Óóó, a naplózás csodákat tesz!! Naplózom a céljaim felé való haladást, így feketén-fehéren nyoma van, hogy megcsináltam-e vagy sem a kitűzött feladatot. A naplónak nem lehet hazudni, mert az arcomba tolja, ha elmismásolom a dolgot... 

3) Gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás. A sportos példámat mesélem el, erre könnyű rákapcsolódni. Két dolog volt kulcsfontosságú, mikor kigondoltam egy sportosabb életformát magamnak: szeretettel és rendszeresen. Szeretettel érdemes sportot választani; olyat, amit őszintén tudunk élvezni :) Erőltettem én is a futást, míg rá nem jöttem, hogy nekem az egyáltalán nem való… Rájöttem, hogy világéletemben imádtam táncolni, csak sose szántam rá magam a csoportos órákra, de mikor végre igen, akkor a zumba és a salsa a legkedvencebb hobbimmá vált pillanatok alatt. Meg vettem egy hullahopp karikát gyerekkori nosztalgiából, az is szerelem lett... Ha megvan a szimpatizált mozgásforma, már csak a rendszerességet kell mellétenni. Én úgy kezdtem sportolni három évvel ezelőtt, hogy azt mondtam magamnak: minden nap legalább 5 percet sportolok. Az exem viccet is csinált ebből, hogy ugyan már, egy kis nyújtózkodás este lefekvés előtt az nem sport. Meg az öt perc hullahopp karikázásom se sport. De én erősködtem, hogy az. Miért az? Mert már napi öt perccel is átmozgatom magam. Rászoktatom magam a mozgásra. Boldogsághormont termelek. Ha nem megy többel, kezdd öt perccel! :)

És utána már csak gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás. Minél inkább szoktatjuk magunkat a “megcsinálom és meg tudom csinálni” érzéshez, annál inkább a miénk lesz a beidegződés, és ez lesz az új normális. Hiszen tök oké, hogy nem tűnik alapnak a napi sport, ha sose volt a hétköznapjaim része. De mikor elkezdem csinálni, és kialakulnak referenciapontok, hogy tegnapelőtt is csináltam, meg tegnap is, ergó ma se lesz lehetetlen, akkor lassan el tudom hinni, hogy megy ez :) Így alakult, hogy Törökországban már mindennap jógáztam - a cikk borítóképe is egy ilyen jógás napot dokumentál... 

Összefoglalva tehát: jó célok úgy születnek, hogy egy számunkra kellően fontos dolgot állítunk figyelmünk középpontjába. Ezután megígérjük valakinek, hogy a célunkat igenis el fogjuk érni, és naplózzuk a haladást. Kellő gyakorlással kondicionálhatjuk magunkat új életformánkra, és elszántságunk be tudja gerjeszteni magát!!  Ha adott pillanatban nincs is, elég gyakorlással jön majd a magunkba vetett hit is :)

A motivációs bölcsességdömping búcsúzik mára, de a jó hír marad: van még idő új célt kitűzni :) 2021 már sportos lesz végre? Fel akarod frissíteni a berozsdásodott franciád? Át akarsz térni a tejmentes étrendre? A legjobb az lenne, ha már tegnap elkezdted volna. De a ma is pont jó még. Csak azt ne mondogasd: kéne, volna, majd holnap... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://maramerlot.blog.hu/api/trackback/id/tr516346722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

MARA MERLOT

cikk19.jpg

randirepertoár és boldogságblog

süti beállítások módosítása